Ekonomi

IATA, 2050’ye Kadar Net Sıfır Karbon Emisyon Hedefi için Stratejik Yol Haritasını Açıkladı

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna ulaşmak için havacılığın kritik eylemlerini detaylandırmayı amaçlayan bir dizi yol haritası açıkladı. Bu yol haritaları, ağa giden yolda uçak teknolojisi, güç altyapısı, operasyonlar, finans ve siyaseti ele alıyor sıfır.

LTAG’ın kabul edilmesiyle, hükümetler ve endüstri, 2050 yılına kadar bire bir net sıfır CO2 emisyonuna ulaşmak için aynı hedefe odaklandı. ihtiyaç duyulan pek çok yenilik ve harekete bağlı olacaktır.

IATA Genel Direktörü Willie Walsh şunları söyledi: Açıkladığımız yol haritaları, 2050 yılına kadar net sıfıra geçişi hızlandırmak için gereken temel adımların ilk ayrıntılı değerlendirmesidir. Birlikte net bir yön gösteriyorlar ve net sıfıra giden yolda ara kilometre taşlarını belirlemek için daha derine indikçe gelişecekler. Yol haritalarının sadece havayolları için olmadığını vurgulamalıyım. Havacılığın karbondan arındırma yolculuğunda hükümetler, tedarikçiler ve finansörler seyirci kalamaz. Bu oyunda onların da payı var. Yol haritaları, tüm havacılık paydaşlarını, havacılığın bu temel dönüşümünü net sıfır dünyasına uygun politikalar ve eserler ile gerçekleştirmek için gereken araçları sağlamaya yönelik bir eyleme davettir.”

Her teknoloji için emisyon azaltımlarını hesaplamak üzere University College London’daki Hava Taşıma Sistemleri Laboratuvarı tarafından sağlanan bir modelleme aracıyla tamamlanan yol haritalarının eşler arası bir incelemesi gerçekleştirildi.

Her bir yol haritasının öne çıkanları aşağıdaki gibidir:

– Uçak Teknolojisi: daha verimli uçak ve motorların geliştirilmesi. %100 SAF, hidrojen veya pille çalışan uçakları etkinleştirmek için gereken adımlar özellikle değerlidir. Tüm geliştirme kilometre taşları, duyurulan yatırım ve tanıtım programları ile desteklenir. Yeni motorlar, aerodinamik, uçak yapıları ve uçuş sistemleri de var.

– Güç ve Yeni Yakıt Altyapısı: SAF veya hidrojenle çalışan uçakların kullanımını kolaylaştırmak için gerekli yakıtlara ve havalimanlarının üzerinde yeni güç taşıyıcı altyapısına odaklanılıyor. Yenilenebilir enerji, havacılık bölümünün güç talebini karşılamada hayati bir rol oynuyor ve yol haritası, gerekli altyapı iyileştirmelerini sağlamak için kilometre taşlarını özetliyor.

– Operasyonlar: mevcut uçakların çalışma durumunu iyileştirerek emisyonları azaltma ve güç verimliliğini artırma fırsatları. Otomasyon, büyük veri yönetimi ve yeni teknolojilerin entegrasyonu, hava trafik yönetiminin optimize edilmesi ve hava ulaşım sisteminin genel verimliliğinin artırılması için temel unsurlardır.

– Siyaset: Havacılığın net sıfır geleceğe geçişi için teşvikler ve takviyeler sağlamak için küresel olarak uyumlu stratejik politikalara duyulan ihtiyaç. Diğer tüm başarılı güç geçişlerinde olduğu gibi, karbondan arındırma hedeflerine ulaşmak için gerekli çerçevenin oluşturulmasında hükümetler ve departman paydaşları arasındaki işbirliği paha biçilmezdir.

– Finansman:Havacılığın 2050’ye kadar net sıfıra ulaşması için gereken kümülatif 5 trilyon doların nasıl finanse edileceği. Buna teknolojik ilerlemeler, altyapı geliştirmeleri ve operasyonel iyileştirmeler dahildir.

SAF üretimini artırmanın önündeki zorluklar, bu yol haritalarının önemini iyi bir biçimde göstermektedir. Kullanıma hazır bir çözüm olarak SAF’nin 2050 yılına kadar net sıfıra ulaşmak için gereken karbon azaltımının yaklaşık %62’sini sağlaması bekleniyor. Bu yol haritalarının kritik değerde olduğu siyaset, uçak teknolojisi, güç altyapısı, finansman ve operasyonlardaki karşılıklı bağımlılıklar.

Marie Owens Thomsen, IATA Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Baş Ekonomist . Bu konu ile ilgili olarak şunları söyledi: Yol haritaları, tüm paydaşların çabalarını nereye odaklaması gerektiğini gösterir. Kesin olan iki şey var. 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna ulaşmamız gerekiyor. Ve bu yol haritalarında belirtilen amaca ulaşmak için atılacak adımlar, departmanın uzmanlığı arttıkça gelişecektir. Politika, özel sektör yatırımcılarının harekete geçmesi için büyük ölçüde zemin hazırladığı için başlangıçta özellikle değerlidir. Bu sayede özel bölüm ölçekli ve hızlı bir şekilde dekarbonize edilebilir. Doğru politika teşvikleri ve cesur yatırım olmadan, teknolojilerin ve yeniliklerin çoğu büyük ölçekte gerçekleştirilemez. Her şey birbiriyle bağlantılı olduğundan, tüm paralel unsurları birbirine bağlamak ve hükümetler dahil paydaşlarımızın olması gereken her şeyi tam olarak anlamasını sağlamak için beş yol haritamız var.“.

UCL’nin Hava Taşıma Sistemi Laboratuvarı Direktörü Prof. Andreas Schaferhalbuki “Bu yol haritalarında vurgulandığı gibi, zaman değerlidir. Ölçeklenebilir sıfır karbon enerji taşıyıcılarını gerekli altyapıyla ticarileştirmek ve Gigawatt ölçeğinde hızlı teslimatları için bir iş gerekçesi oluşturmak için acil eylem gerekiyor” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu